School - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Sacha Dalen - WaarBenJij.nu School - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Sacha Dalen - WaarBenJij.nu

School

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sacha

14 September 2006 | Ghana, Kumasi

Hoi allemaal,
Bedankt voor de berichtjes. Ik zit inderdaad in het internetcafe is wat makkelijker dan met de laptop.
Op school zijn ze wel iets liever voor de kinderen. Ze worden er wel geslagen ( net als bij de baby's trouwens) maar de mensen daar kunnen ook heel lief voor ze zijn. Het hele systeem is hier heel anders ook de school is echt vet anders.
Niet alleen de school is heel anders trouwens. Echt heel veel zoveel dat ik eigenlijk niet weet wat ik allemaal moet vertellen en wat niet. Want alles is gewoon teveel. Ik houd het maar bijwat ik doe.
Gister hebben we de weekelijkse ontmoeting gehad met de vrijwilligers van de organisatie, was erg gezellig, we gaan ook een kookwedstrijd achtig iets houden waarin we iets ghanees gaan koken, het is een bebaalde soort rijst ben de naam ff kwijt maar dat is iets wat ik thuis ook zal kunnen gaan koken om dat de ingredienten daar ook zijn.
Als ik naar het weeshuis ga neem ik twee lijntaxi's, maar gister dacht ik dat dat tweede stuk nie zo ver was dus dat ik het kon lopen maar dat heb ik geweten, ik was zeker een half uur langer onderweg. Dus meteen de tweede dag veel te laat, maar dat is eigenlijk heel normaal hier want iedereen is lui als ze werken. Ze doen wat echt nodig is maar me zo min mogelijk moeite en zo snel mogelijk. Misschien dt dat ook een reden is waarom ze zo hard zijn tegen de kinderen maar ik weet het niet, ze vinden het hier heel normaal, wij kunnen er vrij weinig tegen doen. Behalve ze veel liefde geven zodat ze dat wel ook krijgen
Zaterag ga ik met de vrijwilligers naar de bergen. En verder kan ik nu niet vertellen want mn tijd is bijna op. Ik zal snel weer wat nieuws komen vertellen.
Kusjes sacha

  • 14 September 2006 - 17:39

    Jan:

    Hoi Sacha. Communicatie gaat snel zo. Je onderwerp is actueel vandaag in Nederland; het wordt hier namelijk strafbaar kinderen te slaan, ook geen opvoedkundige tik meer. Mijlenver van de cultuur van het land waar jij nu tussen zit en niet zelf kan veranderen. Ik heb op google gezocht naar Kumasi en begreep dat het de grootste markt van noord afrika heeft; een plaatje van een groot vlak terrein met vooral roestige golfplaten en een oude burcht op de achtergrond. Kun je daar wel veilig rondwandelen als blonde blanke jongedame? Fietsen doen ze ook wel, of is dat te warm? Groeten en succes met het woon-werk verkeer :-) Jan&Martha

  • 14 September 2006 - 18:58

    Corrie:

    Lieve Sacha
    Heel mooi dat jullie als vrijwillegers de kinderen dat stukje liefde kunnen geven dat ze anders ontberen.
    Hier is het erg mooi weer, 28 graden, en we vroegen ons zelfs af of het nu bij jou of bij ons warmer zou zijn.
    Net Jade nog even verteld dat je het boekje dat je van haar gekregen hebt hebt meegenomen. De groeten van Diane. die was erg benieuwd. Kristel reed nu op Ben en we hadden een klein groepje zodat je afwezigheid duidelijk merkbaar was. Sterkte met al die indrukken en dingen die anders zijn of gaan. Een mooie bergtocht gewenst en maak wat foto's.
    xxx Corrie

  • 15 September 2006 - 08:53

    Carmen:

    heeeyz meiz!
    lijkt me best wel raar maar ook heel mooi om zo een andere cultuur meetemaken die echt heel anders is!!
    hahahaha hoe lang heb je dan gelopen?
    veel plezier in de bergen en voor de rest ook nog!
    liefz carmen

  • 15 September 2006 - 11:11

    Suzan:

    Heey Sas,

    Wat een leuke verhalen! Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen! Je zult er wel veel indrukken op doen! Ik blijf lezen, ik lees nu pas, omdat ik je website verkeerd had overgenomen dom dom!!!
    Heeel veel succes en vooral plezier de komende dagen!!!!

    Liefs Suzan

  • 15 September 2006 - 16:08

    Anne (Ruitebeek):

    hai,
    ik had een vraag.
    hebben die kinderen daar wel speelgoed? zowel wat dan??


    -xxx-
    Anne

  • 15 September 2006 - 19:38

    Oma:

    Bericht ontvangen ,fijn dat het goed is groeten.

  • 16 September 2006 - 09:34

    Anke:

    Hey lieve Sacha,

    Nog steeds gek dat je weg bent, gister kado aan aike en veerle geven zonder jou, we vonden het wel een btje een zwakke smoes hoor: "ja sorry zit in Ghana":p
    Nee hoor grapje, ben blij dat het je goed gaat.
    Ik denk dat die kindjes heel blij mogen zijn dat ze een btje van jou liefde mogen krijgen.
    Vind het leuk om op deze manier toch nog mee te krijgen wat je allemaal doet, dus schrijf maar vaak.

    Kusjes Anke

  • 17 September 2006 - 11:26

    Liny & Ben:

    Hallo Sacha, leuk jouw berichten te lezen. Hoe is die rijst geworden? Lijkt dat op de "rijst met prut" die jullie thuis wel eens maakten?We blijven jullie volgen, hoor en wees in vredesnaam lief voor die arme kindertjes...

  • 17 September 2006 - 11:27

    Liny En Ben:

    Volgens Liny had ik onder het bericht moeten zetten:
    Groetjes van Liny en Ben... Nou, bij deze dan!

  • 17 September 2006 - 15:46

    Jade:

    Hey sacha!!;)

    veel plezier nog verder met alle kindertjes..
    het was heel rustig in de lessen zonder jou :O om 9 uur rijden ze nu nog maar met z'n drieen. en lidia ( zusje van karin ) rijdt nu bij ons in de les:) wel gezellig.. ik zou dat echt niet durven.. in je eentje naar zo'n ver land!! vind het heel knap van je!! veel plezier!!

    dikke kus van Jade(L)

  • 18 September 2006 - 10:12

    Karin:

    He Sacha!
    Hoe is het daar? Ik lees al van alles! Wat leuk zeg! Echt heel spannend wat je allemaal beleeft! Ben benieuwd naar de foto's;) haha! Kus karin

  • 19 September 2006 - 00:14

    Tjeerd:

    Heeyz Sas, hoe issie? Ik geloof uit je berichtjes dat je je prima vermaakt daar. Gaaf man!!! khad best daar voor jou in de plaats gezeten ;P
    We hebben net schuymerswedstrijden gehad. En eindelijk nieuwe namen op de beker...Harm, Harm en Derk hebben gewonnen. Kben benieuwd hoe het gaat bevallen daar.
    PS: foto's van dit zeisoen staan ook eindelijk online!
    Dikke kusje Tjeed

  • 19 September 2006 - 19:21

    Opa:

    19 september2oo6
    Hallo Sacha,
    Leuk om je bericht te lezen en fijn dat je goed bemt over gekomen.
    zaterdag was het precies een jaar geleden van ons feest waar jij met je 2 nichtjes "Oma is de top opvoerde waar we nog steeds leuke reacties op horen.Pas goed op je zelf.
    Groeten en veel liefs van
    Oma en Opa

  • 20 September 2006 - 15:43

    Brigitte:

    Hoi Sacha!
    Via Carmen kreeg ik de site door en dacht: laat ik eens gaan kijken hoe ze het heeft.Echt leuk om die verhalen te lezen :) zal ook zeker regelmatig een kijkje nemen op je site :) tot een volgend berichtje :P

    Groetjes Brigitte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sacha

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 40472

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 27 April 2013

The Kiwi-experience

07 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Zuid Afrika

10 September 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: