talencircus - Reisverslag uit Ouagadougou, Burkina Faso van Sacha Dalen - WaarBenJij.nu talencircus - Reisverslag uit Ouagadougou, Burkina Faso van Sacha Dalen - WaarBenJij.nu

talencircus

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sacha

21 Mei 2007 | Burkina Faso, Ouagadougou

hey allemaal!!
heb nog een paar leuke laatste weekjes bij mn familie gehad. En uiteindelijk ook nog les gegeven. Als er op school geen les gegeven word zitten ze heel lief zonder leraar in de klas spelletjes te spelen. Wat dat betreft zijn het zulke schatjes!!
Daarna was het tijd voor afscheid, op de JSS echt een heel leuk afscheid gehad, zijn met alle leraren even wat wezen drinken en heb een smok van ze gekregen, een jurk die echt uit de bolga regio komt. Mn vader was ook weer even thuis, hij studeerd namenlijk in Kumasi. Ben er achter gekomen dat hij het dorp echt super goed helpt. Hij is de scholen begonnen en heeft een sponsor gezocht zodat ze nu een cliniek hebben en allemaa van dat soort dingen.
Zaterdag ben ik bij mn familie vertrokken, op weg naar Burkina. Bij de grens melden ze me heel lief dat mn visa alleen de eerste 3 maanden multiple entry was. Ik mocht wel het land uit maar moest in ouaga een nieuw visum halen. Verder verliep de reis zonder problemen. Gister een beetje ouaga verkent en genoten van de heerlijke stokbroden en yogurtjes die ze hier hebbenn.

Toen ik terug kwam van mn vorige reis vond mn familie dat ik afgevallen was, ik denk dat dat al is gebeurd toen ik bij hun verbleef, daarom deden ze al het mogelijke om me aan te laten komen. Maar denk dat dit reisje naar het stokbrood beter werkt:

Na 8 maanden zonder zuivel en ongezoet brood is het eten toch echt een verwennerij.
Ik wilde eigenlijk morgen naar het noorden vertrekken maar moet morgen mn paspoort bij de immigratie ophalen zodat ik hem naar de ghanese ambassade kan brengen zodat ik ghana weer in kan. Dus morgen zet ik mn ouaga ontdekkingstocht voort.

Het is hier ergens best wel het zelfde maar toch ook heel anders dan ghana. Maar het zijn vooral kleine verschilletjes. Het grootste verschil is dat ze Frans praten wat niet echt mn sterkste kant is zeker niet nu ik ook druk met frafra en twi ben geweest en het dus nu een talencircus is in mn hoofd.
Ook zijn de taxis hier groen ipv dat ze geel oranje vlakken hebben. Er lopen overal nescafe karretjes rond, ze hebben geen o zo lekkere milo (warme chocomelk) (ja ook in de hitte is dat erg lekker). De rijstverkoopstalletjes staan hier op karren. Het water verkopen ze ook op karren ipv op hun hoofd. De huizen zijn heel anders. Het is geaoon anders. Ze hebben franse toetsenborden wat het typen er niet makkelijker op maakt. Maar ze willen nog wel allemaal met me praten, wat gewoon erg lastig is.

Voor de mensen die het vroegen ik kom maandagochtend 11 juni als alles goed gaat weer in Nederland aan maar ga nu nog ff genieten van Burkina en dan al mn families een kort bezoekje brengen voor ik jullie kant weer op kom.

Nog ff over mn naam dat is inderdaad mn ghanese naam zoals ik ooit al een keer verteld heb betekend het moeder. Ben er alleen achter gekomen dat ik het verkeed schreef. Had ze gevraagd of het zo goed was maar dan zeggen ze altijd ja dus was niet zo`n handige manier. Het is Nboo

groetjes Nboo

  • 21 Mei 2007 - 13:44

    Noes:

    hey sas,

    Geniet nog lekker van je laatste tripjes!!!!

    liefs
    noes

  • 21 Mei 2007 - 13:45

    Krista:

    Hee hee Sas!

    Altijd leuk je verhalen te lezen! Zo te zien vermaak je je daar nog flink de laatste paar weken. Hier zijn de examens begonnen. Heb Nederlands en Wiskunde al gehad, die gingen echt heel goed:D! morgen heb ik engels, dat word een ramp. Maargoed over 2 weekjes heb ik vakantie. Eerst met een paar vriendinnen feest vieren in Alanya! en daarna ga ik 6 weken naar Amerika. GA daar vrijwilligerswerk doen in nationale parken. Hoop je snel weer te zien! en geniet er nog van zolang het duurt.

    Heel veel liefs uit Enschede
    krista!

  • 21 Mei 2007 - 15:07

    Tesora:

    Heej!
    Klinkt goed! Volgende tripje toch maar naar Burkina :)
    Ik ben nu weer in Nederland! Alles eigenlijk meteen alweer gewoon, dus geniet er nog maar even van.
    En dan zie ik je over een paar weken!
    Doeg

  • 21 Mei 2007 - 16:00

    Corrie:

    Leuk z0'n bericht. We hopen dat je nog veel last van de franse toetsenborden zal hebben ;-). Ik ken het probleem nog uit de tijd dat je bij Veerle, Thea, Allert en Jeroen in Seattle zat. Wij probeerden toen vanuit Frankrijk met trage verbindingen en franse toetsenborden je te bereiken ;-)

    Maar geniet vooral en Kom terug dus regel dat visum maar netjes.

    Voor wie zin en tijd heeft houden we op zondag 17 juni van 13:00-17:00 open huis om de verhalen mondeling te kunnen horen.

    Laat wel even weten als je komt via corrie.huijs@gmail.com




  • 22 Mei 2007 - 07:05

    Veerle:

    Heej Nboo!
    Wat gaaf om te lezen, en om je gister even aan de telefoon te horen! Eten ze geen zuivel in Ghana, dat je het acht maanden niet hebt gehad? En tja, chocomel in een land waar ze cacaobonen kweken kan je natuurlijk ook niet vergelijken met nescafe. Ik denk dat wat dat betreft nog veel dingen gaan tegenvallen in Nederland. Het fruit hier is echt totaal smakeloos. De bananen al helemaal. En je zei dat het zo heet was en je wel weer zin had in iets minder hitte, ik denk dat dat heel snel anders is als je weer hier bent. Ik kan elke keer als het warmer wordt niet wachten tot ik weer op slippertjes kan lopen en t gewoon lekker warm kan hebben! Dus, nog ff extra genieten van alles daar in Ghana!
    Heel veel liefs, en een dikke knuffel!
    Veerle

  • 22 Mei 2007 - 07:07

    Jeroen:

    Cher Nboo en Ouwagedoegedoe,
    quelle bonne message que tu retourneras best wel snel, EINDELIJK. Geniet van je laatste weken daar, in tijd overigens nog net zo lang als andere mensen op vakantie gaan.

    A bientot,

    au revoir,

    bonne chance,
    et
    bon appetit

  • 22 Mei 2007 - 14:50

    Theo,marja,huib,anne:

    Hoi Sacha,
    we kunnen haast niet geloven dat je al weer zo lang weg bent geweest. Door al je berichtjes leek het net of we mee waren op reis. We lazen ze wel, maar terugschrijven schoot er even een tijdje bij in.
    Geniet nog even van deze prachtige reis. Al deze belevenissen kunnen ze je niet meer afnemen.
    Heb je al door gegeven naar Hengelo wat je de eerste dagen wil eten!! Boterhammen met pindakaas of poffertjes om maar iets te noemen.
    Vandaag hebben wij (Anne en marja) hier sportdag gehad. Huib heeft een projectweek en is druk met de middeleeuwen in Deventer.
    Het ga je goed. groeten van ons.
    TMHA

  • 24 Mei 2007 - 07:42

    Wendy:

    Heey sas!

    Dat wordt nog ff genieten van de laatste paar weken daar en dan naar huis. Wel weer zin om naar huis te gaan? Dat wordt vast wel weer even wennen als je terug in Nederland bent. Alles gaat hiet gewoon zn gangetje. Nog steeds veel zwemmen en beetje lol maken. Ben benieuwd naar je volgende verhaal.Wordt waarschijnlijk een van de laatsten.

    kusjes...

  • 24 Mei 2007 - 13:54

    Maartje:

    Hey Sacha.
    Leuk om jouw belevenissen in Burkina te lezen: heel herkenbaar, al was ik al veel weer vergeten (groene taxi's, de verkoopkarren etc.) Mocht je de broodjesman van le Meridien nog ontmoeten, doe hem dan de hartelijke groeten van tom en mij. Veel plezier nog de laatste weken!

  • 25 Mei 2007 - 07:23

    Sondra:

    Heej lieve Nboo!
    Wat gaat de tijd al snel! Geniet nog van de laatste dagen!
    Liefs son

  • 25 Mei 2007 - 13:28

    Carmen:

    hay sas.
    geniet nog van je laatste paar weekjes.
    wat zou het wennen zijn als je weer in NL bent lijkt me...
    kuzz

  • 27 Mei 2007 - 17:53

    Jelte:

    eeey sas

    geniet nog maar van die laast paar dagen in afrika.
    als me verslagen vrijdag goed gekeurt worden ben ook geslaagd :D:D


    jelte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Burkina Faso, Ouagadougou

Sacha

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 40491

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 27 April 2013

The Kiwi-experience

07 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Zuid Afrika

10 September 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: