En ze rijd op twee kamelen voor ze komt - Reisverslag uit Ouagadougou, Burkina Faso van Sacha Dalen - WaarBenJij.nu En ze rijd op twee kamelen voor ze komt - Reisverslag uit Ouagadougou, Burkina Faso van Sacha Dalen - WaarBenJij.nu

En ze rijd op twee kamelen voor ze komt

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sacha

29 Mei 2007 | Burkina Faso, Ouagadougou

Heey allemaal!!!
Ben ik weer. Dacht laat mn grote burkina avonturen eens even met Nederland delen maar het grootste gedeelte is al verklapt door mn moeder die dat natuurlijk niet voor zich kon houden (maakt niet uit hoor mam, voelde alleen aan mn water dat je het ook fijn vond als ik last had van die toetsenborden dus dacht dan zou ik ze me nog maar eens lastig laten vallen).
Nou ik ben dus na dat ik heel goed mn verblijfsvisum hqd gehaald en daarna mn paspoort naar de ghanese ambasade gebracht zodat ik ook weer in ghana kan komen. Toch handig anders moet ik vanaf hier terug vliegen. Nou goed daarna ben ik dus naar het noorden van Burkina gereden. Op naar Gorom gorom. Hier heb ik de markt bewonderd waar ook allemaal mensen uit Niger en Mali waren aangewien het er redelijk dicht bij ligt. Erg leuk al die verschillende mensen met hun duidelijke eigen kenmerken. Vooral de vrouwen laten de verschillen er goed zien. Ze hebben hun eigen soorten sierraden en haardrachten en kleren erg leuk. Hier ook mn tulband gekocht die scheen ik namenlijk nodig te hebben op mn kamelen tocht die die middag na de markt begonn.
De eerste dag was een klein stukje naar een strand duin, hier was het erg mooi. Ook wel handig een klein stukje in het begin, kon ik ff wennen. Het hobbeld namenlijk best wel en vooral toen mn kameel voor het eerst ging liggen schrok ik wel een beetje dat gaat namenlijk erg lomp en je word alle kanten op geslingerd. Ja de kameel gaat heel lief liggen als je op of af wilt stijgen.
De volgende dag gingen we verder naar een dorpje waar ze erg verbaasd wren een blanke te zien, hier hebben we de heetste uren van de dag doorgebracht want dan kun je gewoon niet in de zon zijn. Daarna verder naar een ander dorpje waar we hebben geslapen. De volgende ochtend gingen we weer heel vroeg weg omdat het er uit zag dat het zou gaan regenen (ja denk je niet zo aan bij de woestijn, daarom is het waarschijnlijk semi-woestijn). Nou inplaats van in de regen belanden we nu in een onwijze zandstorm, dus ogen dicht mond dicht deken om je heen anders loopt alles vol zand en word je gezandstraalt. Klinkt niet leuk maar heeft wel wat avontuurlijk, ik was er in ieder geval een stuk vrolijker onder dan mn gids. Toen zo snel mogelijk door naar Dori ( iets groter dorp in de buurt) hier kun je namenlijk niet meer heen als het heeft geregend en moet daar heen voor ik ergens anders in de bewoonde wereld heen kann. Was optijd dus toen even in Dori rondgekeken. De volgende dag op naar Kaya er bleek alleen niet heel veel te zijn als het niet markt was en die was net geweest, jammer maar helaas. Gisteren middag weer op naar ouaga, vanmorgen mn paspoort opgehaald en nog wat andere dingen gedaan.
Morgen weer op naar ghana om mn families op te zoeken.
Ben onderhand al wat meer gewend aan Burkina, en de verschillen hebben toch ook echt wel wat maar ook prima om morgen naar Ghana terug te gaan. Ouaga was redelijk vertrouwd toen ik terug kwam maar Ghana zal dat nog meer zijn.
Tot snel
NBoo

  • 29 Mei 2007 - 17:21

    Corrie:

    Het is veel leuker om de verhalen van jou te lezen. Dan horen we tenminste ook nog van die zandstorm en het enthousiasme van de gids. Je bent de kaktusnaalden in je voet nog vergeten;-)

    Ik zal het Ozzy voorlezen want die mag even niet naar TV en PC schermen kijken. De bal kwam te hard aan(op z'n hoofd).

  • 29 Mei 2007 - 17:42

    Karin Ghana:

    hey sacha! fijn weer wat van je te horen! echt super dat je het goed naar je zin hebt gehad in burkina!! het was natuurlijk ook leuk een kleine up-date van je moeder te krijgen maar jou verhalen zijn toch wat uitgebreider haah! wat is dat geweest met een cactus in je voet joh! het houdt ook niet op he die voetproblemen!
    nou meid hou je haaks! als je mavis nog ziet in kumasi doe haar de groeten en vraag je haar even hallo te zeggen tegen mijn gast ouders?
    ik ga weer studeren (jaja voor jou straks ook weer de harde realiteit) daag!!!kus en knuffel karin Ya

  • 29 Mei 2007 - 17:42

    Karin Ghana:

    hey sacha! fijn weer wat van je te horen! echt super dat je het goed naar je zin hebt gehad in burkina!! het was natuurlijk ook leuk een kleine up-date van je moeder te krijgen maar jou verhalen zijn toch wat uitgebreider haah! wat is dat geweest met een cactus in je voet joh! het houdt ook niet op he die voetproblemen!
    nou meid hou je haaks! als je mavis nog ziet in kumasi doe haar de groeten en vraag je haar even hallo te zeggen tegen mijn gast ouders?
    ik ga weer studeren (jaja voor jou straks ook weer de harde realiteit) daag!!!kus en knuffel karin Ya

  • 29 Mei 2007 - 20:30

    Jan:

    Mooie verhalen van je, geloof ze al bijna niet meer, de sprinkhanenplaag mist er nog maar aan. Benieuwd of je straks ook nog kan autorijden of dan ook wacht tot hij gaat liggen. Begrijp dat je Ghana toch weer netjes in kan, gelukkig maar. Terugreis zal een beste stap in een andere wereld zijn. Weet niet hoe vaak we nog van je horen dus alvast goeie reis gewenst, en die regen bewaren we hier wel voor je :-) Groeten, Jan, Martha, Debbie, Joran

  • 30 Mei 2007 - 07:35

    Ankie:

    Hoi Sacha,

    Het is ontzettend leuk om je berichten te lezen. Ben je in Quaga nog bij 'l'eau vie'wezen eten of bestaat dat niet meer. In dit restaurant hebben nonnen de leiding en wordt om 22.00 uur het Ave Maria gezongen. De nonnen konden ook voortreffelijk koken.
    Je belevenissen roepen bij mij allerlei herinneringen op. Wanneer je op je terugreis langs Baa reist, wil je Atta en haar kinderen dan de groeten van mij en Wim doen?
    Nog een hele fijne reis door Ghana en een 'safe journey back to Holland'. Dan ben je eindelijk weer oburoni af!!

    Groetjes,
    Abena Ankie

  • 30 Mei 2007 - 09:13

    Sondra:

    Heej lieve sas!
    Haha grappig dat je van iedereen de groeten moet doen aan allemaal mensen in Ghana. Ik ben benieuwd of je ze echt gaat missen als je weer in Nederland bent, het afscheid zal wel moeilijk zijn of niet? Nog heel veel plezier de laatste paar dagen! Tot snel!
    Liefs son

  • 30 Mei 2007 - 19:17

    Jurjen:

    sinie wil graag weten of je rijbewijs ook geldig was voor de kamelen?
    groetjes van ons en tot ziens....

  • 30 Mei 2007 - 20:37

    Aike:

    Heej lieve sas!
    Ook hier is je brief aan gekomen! heerlijk om te krijgen en te lezen! Toen ik je verhalen over de kameel las moest ik meteen denken aan ons kamelen avontuur. Moet toegeven dat ik ook een tijdje in een deuk heb gelegen toen de kameel op stond en weer ging zitten. Maar wat maak je toch een gave dingen mee! Geniet nog maar even en tot al best wel snel onderhand (al vind je dit waarschijnlijk aan de ene kant fijn om te horen en aan de andere kant nog vrij confronterend:p)
    kus je vriendinnetje

  • 31 Mei 2007 - 17:54

    Mieke:

    Hee Sas!

    Heb weer even al je verhalen doorgespit. Echt super gaaf wat je allemaal hebt gedaan! Ben echt super jaloers op je. Als ik dat zo allemaal lees heb ik bijna spijt dat ik naar Amerika ga ipv naar Afrika;) Sorry dat ik btw niet vaker heb gereageerd, maar ik had het echt super druk dit afgelopen jaar. Examens, wat verschrikkelijk! Dat iemand dat heeft kunnen bedenken. Maar ik ben blij om te horen dat je binnenkort weer naar Nederland komt. Ben echt heel benieuwd naar wat je allemaal te vertellen hebt. Nou geniet nog van je tijd daar in Ghana. En hoop je snel weer te zien!

    Dikke knuffel,
    Mieke

  • 02 Juni 2007 - 11:46

    Tesora:

    Heej!
    Klinkt heerlijk! Kan niet wachten tot ik weer terug kan, want hier in Nederland is het ook maar zo Hollands...
    Maar we gaan wel ff feesten als je terug bent :D
    Kus

  • 03 Juni 2007 - 16:53

    Tietsia:

    He Sacha,
    Geniet nog even van je laatste dagen in Ghana en vast veel plezier als je weer thuis komt en iedereen weer ontmoet.
    De foto's van jou in "mijn" ziekenhuisje zijn gelukt dus als je even een adres mailt stuur ik ze naar je toe!
    Liefs Tietsia

  • 08 Juni 2007 - 14:29

    Heej Lieve Schat!:

    dit lees je vast pas als je thuis bent maar voor t idee he... Hele goede reis!!! Niet je vliegtuig missen hoor.

    Kusje en tot over paar daagjes!

  • 08 Juni 2007 - 15:50

    Veerle:

    Goed, dat berichtje was van mij maar ik had per ongeluk bij naam heej lieve schat gezet en dan geen naam eronder...Veerle dus:P

  • 10 Juni 2007 - 08:46

    Sondra:

    Hee lieve sas!
    Ook fijne reis gewenst! En alvast welkom thuis!
    Liefs Sondra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Burkina Faso, Ouagadougou

Sacha

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 40468

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 27 April 2013

The Kiwi-experience

07 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Zuid Afrika

10 September 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: