Sacha o din dei (Sacha is terug) - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Sacha Dalen - WaarBenJij.nu Sacha o din dei (Sacha is terug) - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Sacha Dalen - WaarBenJij.nu

Sacha o din dei (Sacha is terug)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sacha

12 Juni 2007 | Nederland, Hengelo

Heey allemaal!
Na een leuke laatste paar daagjes Ghana en familiebezoeken ben ik nu weer op Nederlandse bodem. De vlucht was geheel zonder problemen. Krijg je he als de president je nog even uit komt zwaaien ( die kwam uit het vliegtuig waar ik daarna mee naar Londen ging).
Zou nog ff vertellen wat ik mn laatste daagjes in Ghana gedaan heb.
Eerst dag gezecht bij mn familie in Nyariga, leuk om iedereen nog even laatste paar daagjes te zien en toen tijd voor afscheid. Moest snel zijn omdat iemand me op kwam halen, vervelend maar maakt het afscheid wel wat korter. Ze wilden namenlijk nog voor me koken voor ik weg ging en dit wat natuurlijk niet optijd klaar.
Toen op naar Baa waar Atta woont. Hier is mn vader geweest toen hij 25 jaar geleden in ghana was. Moet je dan natuurlijk ook even dag zeggen voor je weer naar huis gaat. Ook dit was erg gezellig, voor mij waren de broer en dochter vanuit Takoradi even op bezoek gekomen. En ze hebben een geit voor me geslacht, een hele eer.
In Kumasi even bij het weeshuis langs geweest, was verbaasd dat ze me allemaal nog herkenden. Hier zijn op positieve manier een heleboel ontwikkelingen geweest. En de kleintjes die er waren toen ik er was zijn vrijwel allemaal geaddopteerd, ook positief nieuws. Had toen ik er was niet het idee dat er zoveel geadopteerd werd.
Kumasi is echt veranderd omdat ze voor onafhankelijkheidsdag alle kleine houten winkeltjes hebben weg gehaald. En die waren er zoveel dat de straten nu echt leeg zijn.
De familie maakte het ook goed en verbaasde zich best wel over de omstandigheden waar ik in het noorden in heb geleefd. Ze dachten dat zei dat niet zouden kunnen vol houden.
Daarna nog heel even naar Kwamoso, de kerk die ik gebouwd heb heeft nog maar 3 muren de andere was door de regen afgebroken. De muren moeten namenlijk eerst geplasterd worden voordat ze water bestendig zijn. De eigenaar had niet genoeg geld meer om verder te werken na het plasteren van de andere muren.
Zondagochtend nog even naar de kerk en toen naar Accra vertrokken om een deel van mn bagage op te halen en dan het vliegtuig te pakken.
Kufuo kwam dus uit het vliegtuig dat ik ging nemen. Ze spoten met insectenspul voor we vertrokken zodat we geen malaria naar Engeland zouden nemen.
Op Londen moest ik een stuk handbagage inleveren, had er namenlijk twee en op Londen mag dit niet. Beetje jammer want die konden ze niet meer met het vliegtuig mee sturen. Nog even afwachten wanneer hij aankomt dan.
Op het vliegveld werd ik heel lief opgewacht door mn ouders en Veerle en Aike. Erg leuk!
Nu dus in Nederland, zo raar maar tegelijk ook normaal.

Groetjes Sacha

  • 12 Juni 2007 - 14:41

    Veerle:

    Heej schat,

    Ik ben echt blij dat je er weer bent!!!! wilde ik nog ff melden.

    Kus, mij

  • 12 Juni 2007 - 14:49

    Lisanne:

    Heeej Sacha!!!

    nou hoe voelt dat weer op nederlandse bodem :-P
    Vast ook wel weer leuk, nu heb je alle tijd om iedereen te vertellen wat voor gave tijd je hebt gehad :-)

    Nou tot snel!!

    Kuzz lisanne

  • 12 Juni 2007 - 16:23

    Hanna:

    Hoi Sasha,

    wat leuk dat je weer terug bent! Gek he, dat alles hier dan weer zo normaal is.
    Veel plezier de komende tijd!

    Liefs,

    Hanna

  • 14 Juni 2007 - 12:19

    Sondra:

    Heej lieve sas!

    Nou nogmaals welkom terug! Heb je mn kaartje gekregen? Ik kijk uit naar je verhalen!

    Liefs son

  • 14 Juni 2007 - 20:42

    Tesora:

    Heej Sacha!
    Ben je alweer een beetje gewend in Nederland? Als je binnenkort een keertje tijd en zin hebt om wat af te spreken, moet je maar ff bellen ;) Lijkt me gezellig!
    Geniet ervan weer terug te zijn!
    Doeg

  • 27 Juni 2007 - 07:26

    Tamara Klene:

    Hoi sacha,

    ik heb regelmatig je verhalen gelezen. Ik vond het zo mooi om jou verhalen te lezen terwijl ik al lange tijd gewoon weer het normale leven had opgepakt. Ik denk vaak terug aan mijn mooie tijd in ghana en had graag langer gebleven en op meerdere plekken werk verricht. Dit heb jij mogen meemaken en zoals ik lees in jou verhalen heb je genoten.
    Ik wens je succes met alles wat nu op je pad komt. We moeten wel proberen contact te houden, hahaha.

    Groetjes Tamara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sacha

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 40468

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 27 April 2013

The Kiwi-experience

07 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Zuid Afrika

10 September 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: