blanke stad - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Sacha Dalen - WaarBenJij.nu blanke stad - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Sacha Dalen - WaarBenJij.nu

blanke stad

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sacha

13 Februari 2007 | Ghana, Tamale

Heey allemaal,
Al weer snel een berichtje, had namenlijk gezecht dat ik de foto's erop zou zetten. Maar was zondag net begonnen met ze erop te zetten toen het tijd was om Arsha(iemand van meet africa) te bellen om te vragen hoe laat ik de bus moest nemen, kon ze me namenlijk zaterdag nog niet vertellen. Toen bleek dat ze had bedoeld dat ik om 11 uur op het busstation moest staan en dr dan moest bellen ofzo iets ik was in iedergeval veel te laat met bellen dus ze was niet zo heel blij. Dus moest toen snel met de taxi naar het busstation. Daar bleek het gelukkig allemaal wel mee te vallen met hoe laat ik was maar goed.
De busreis was heel erg lang, we vertrokken om half 1, kwamen om een uur of 6 in Kumasi aan waar we van bus moesten wisselen, we moesten eerst nog weer even wachten tot de volgende bus om 8 uur uiteindelijk vertrok. Ergens midden in de nacht stopte de bus opeens en liep iedereen eruit waren in een of ander klein dorpje dus we hadden geen idee wat er aan de hand was. Toen zagen we allemaal rook uit de motor en later ook in de bus komen, dus motorproblemen. Deze konden niet opgelost worden dus moesten wachten op een andere bus die uit de stad 2uur verderop zou komen. Toen moesten we nog een paar uurtjes in de bus en kwamen uiteindelijk om een uur of half 6 in Tamale aan. We werden naar het huis gebracht waar we even konden slapen en nu ook nog even een paar dagjes verblijven zodat we kunnen leren waar de bank enzo zijn. En zodat ik jullie de beloofde foto's even kan sturen.
Morgen gaan we verder naar Bolgatanga (nog noordelijker) hier krijgen we ook weer een paar introductiedaagjes voor ik naar mn dorp vertrek.
Tamale is echt een blanke stad, in elke straat zie je wel minstens 1 blanke, en ik overdrijf niet. Dat komt door al die NGO's die hier zitten zoals jeroen al zei. Het is hier duidelijk rustiger dan in Kumasi en Accra, erg lekker. Onwijs veel fietsen, en zelfs fietspaden en fietsstoplichten. De traditionele dingen zoals het verhaal van de linkerhand enzo zijn hier duidelijk veel belangrijker dan dat ik tot nu toe gewend ben. Erg grappig omdat de wegen er juist (ik denk door de fietspaden) heel modern uitzien. Het is hier ook duidelijk warmer, maar gelukkig wel een droge warmte.
Ik merk wel dat ik nu met een andere organisatie ben, in een keer is iedereen nederlands. En met de andere organisatie kreeg ik wel Ghanees eten maar in Kwamoso werd er wel anders voor ons gekookt dan dat ze zelf aten en hier eten we gewoon mee. Erg leuk, want dan ben je toch meer met de mensen zelf en het is best lekker dus..
Nu ga ik kijken of de foto's werken.
Groetjes Sacha

  • 13 Februari 2007 - 16:01

    Jade:

    Heeey:D
    Wat een eer! Het eerste berichtje van dit verhaal!
    Ik had al lang geen berichtjes achtergelaten.. maar ik lees al je verhalen wel!
    Echt heel leuk allemaal daar!
    Morgen is het valentijnsdag!
    Hebben ze het daar ook?:P
    Krijg je vast 1000 kaartjes!
    Ik ga nu stoppen
    Dikke kus Jade

  • 13 Februari 2007 - 16:29

    Jeroen:

    Leuk om te lezen hoe jij denkt dat omdat je een moderner ogende omgeving ziet, (bekendere omgeving denk ik dan: fietspaden, blanken, minder bos) de mensen verrassend traditioneler zijn. Tegelijkertijd is het gevoel bij mij, die de stad niet ziet, dat je steeds verder weg gaat. Bus, dorpje, bus, stad, straks weer bus, dorpje en dan nog een keer, volgens mij ben je straks in het Saasveld van Ghana verzeild geraakt: way out.
    Liefs,
    PS, jammer dat het niet gelukt lijkt te zijn met de foto's, of zoek ik fout?

  • 14 Februari 2007 - 13:18

    Sondra:

    Ik kan de foto's ook helaas niet vinden. Ik ben erg benieuwd naar je vlechtjes! Hopelijk komen ze er nog op te staan, maar je verhalen zijn ook al erg leuk:)
    Liefs Son

  • 16 Februari 2007 - 15:44

    Thea :

    Hoi lieve Sas,
    het lijkt wel alsof je heel snel weer doorreist naar je volgende bestemming. Hoe lang ben je op je bouwwerkplek geweest? Wij tellen hier de dagen af, want zondag komen Veerle en Aike weer thuis. Zal wel even tegenvallen voor die wereldreizigers, want hier is alles natuurlijk bekend en gewoon. En hoef je ook niet speciaal op je linkerhand te letten :-)

    Veel plezier daar in het Noorden.

  • 19 Februari 2007 - 09:57

    Veerle:

    Heej Sas,
    Vanuit NL...:S Raar hoor om hier weer te zijn! En alles is zo gewoon... lijkt net alsof ik niet weg ben geweest. Wel jammer dat k nie ff naar jou kan fietsen;). Maar als ik jou was zou ik vooral nog lang niet terugkomen want het is hier niet zo bijzonder. Gaaf dat je nu weer een heel ander deel van Ghana ziet. Hopelijk gaat t niet te slecht met je voet, hoorde gister van je ouders dat t nog niet helemaal geweldig was.
    Dikke kus, Veerle

  • 19 Februari 2007 - 10:00

    Wendy:

    heey sas
    das weer snel een berichtje!
    gisteren (zondag) carnaval gevierd! kben nu helemaal lam!! maar het was wel heel gezellig!:D
    vier jij nog vaak feestjes daar?! ;) leuk om steeds al je verhalen te lezen.....je beleeft steeds wat anders:D
    ga je daar veel om met anders vrijwilligers? of ben je daar niet zo mee bezig?
    kusje.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sacha

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 40490

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 27 April 2013

The Kiwi-experience

07 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Zuid Afrika

10 September 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: