Ghana - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Sacha Dalen - WaarBenJij.nu Ghana - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Sacha Dalen - WaarBenJij.nu

Ghana

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sacha

12 September 2006 | Ghana, Kumasi

Hoi allemaal,
Ik ben heel veilig aan gekomen in Ghana. Als je uit het vliegtuig stapt komen de warmte en de geur van Ghana je tegemoed.
Ik ben gister heel vroeg opgestaan om de bus naar Kumasi te nemen. Hier heb ik eerst een rondleiding gehad, en zijn me de bank en al dat soort dingen laten zien.
M'n gastgezin is erg aardig, zoals ik volgens mij al heb verteld zijn er een zusje, twee broertjes, ouders en grootmoeder. Op dit moment zijn er ook nog een neefje en nichtje, het is deze week namenlijk nog vakantie. Maandag gaan die naar de universiteit en naar de high school. In mijn buurhuis wonen ook nog twee vrijwilligers van de organisatie, en maandag komt er nog een bij mij in huis.
Vandaag was mn eerste dag in het weeshuis, was opzich leuk, maar ze zijn er zo onwijs hard tegen de kinderen. Om twee uur moeten ze slapen, dan worden ze op matrasjes in de gang gelegd en huilen omdat ze niet willen slapen. Ik zit samen met de andere vrijwilligers in het gebouw met de kinderen tot 6 jaar. De kinderen van 3 en ouder gaan naar school. Morgen ga ik mee naar school. Vandaag heb ik gespeeld met de kleintjes en ze eten gegeven enzo.
Na het werk gaan de vrijwilligers altijd even met elkaar wat drinken in de stad, dus ik heb al behoorlijk wat vrijwilligers ontmoet ook van andere organisaties. Ze zijn allemaal erg aardig. Net als alle mensen hier.
Het verkeer is hier echt een zooitje door de stad rijden allemaal auto's, vooral taxi's die allemaal toeterend rondrijden.
Ik zit trouwens aan de rand van kumasi, het is niet ech een ander dorp ofzo. Het ligt op loopafsand van het centrum, voor Ghanese begrippen gezien. In nederland zou je zeker de fiets pakken.
Ik denk dat dit genoeg is voor vandaag, internet is makkelijk te berijken, en niet erg duur dus ik zal wel redelijk vaak wat kunnen schrijven. Jullie horen nog van me!
Groetjes Sacha

  • 12 September 2006 - 17:45

    Corrie Huijs:

    Lieve Sas
    Fijn dat je al zo snel door dit bericht een beeld van je belevenissen kunt geven. We zijn erg nieuwsgierig.
    Het moeten voor jou intensieve dagen zijn geweest. Dat gekoppeld met de ervaringen rondom de "hardheid" waarmee de kinderen worden opgevoed zal heel wat energie kosten. Dan is een goed kontakt met de andere vrijwillegers heel belangrijk. Dus mooi dat jullie met elkaar optrekken.
    Laat snel even weten wanneer we je kunnen bellen.

  • 12 September 2006 - 19:11

    Jan En Martha:

    Fijn je bericht te lezen dat je goed bent aangekomen en contact hebt gemaakt met andere vrijwilligers. Ben nieuwsgierig hoe je internet hebt gevonden, waarschijnlijk internet cafe of toch laptop? Wees voorzichtig met dat toeterend verkeer, wij hebben wel meegemaakt dat niet toeteren gevaarlijk is omdat men anders gewoon de bocht links neemt, soms heeft het nog een doel ook dus. De normen voor kinderopvoeding zijn er dus wat anders. Gezondheid en eten zijn er wellicht wat meer in beeld dan in slaap knuffelen en het speelgoed van het jaar. Sterkte met de culture change, zal best eens tegenvallen. Groeten van Jan Martha Debbie Joran.

  • 12 September 2006 - 19:44

    Carmen:

    heey meiz!
    echt leuk om je zo jouw berichtje te lezen en natuurlijk het mailtje!!
    wel hard dat ze zo hard zijn tegen de kinderen maar dat zal dan wel bij aan de cultuur liggen neem ik aan?!ik ben benieuwd hoe ze op school met de kinderen omgaan!!!
    meid nog veel plezier en ik ben benieuwd naar het volgende berichtje
    liefz carmen


  • 12 September 2006 - 20:41

    Theo, Marja, Huib En Anne:

    From us to sas,
    Een nieuw land , en vooral een tropisch land moet je ruiken! Nou, dat is goed gelukt. Daarna volgt de "culture-shock".Ook al gehad. Nu dan maar ervaring gaan tanken bij de andere vrijwilligers, waar is het beste internetcafé, de beste bakker, bank, enz. Heel leerzaam en vooral gezellig. Blijf genieten.
    P.s. ook fam. van der Zee was al nieuwsgierig naar de eerste berichten. Hartelijke groet van ons allen.

  • 13 September 2006 - 11:17

    Veerle:

    Heej sassie, super om dit te lezen:) Klinkt alsof je een gezellige maar ook leerzame en soms misschien wel beetje moeilijke tijd gaat hebben. Maar als de eerste dagen goed bevallen, komt het vast goed! Ook leuk dat je zoveel contact meteen hebt met andere mensen die daar zitten. Je zal we moe zijn van alle indrukken en ervaringen. Volgende berichtje van mij komt denk ik uit India, heeeeel veeel plezier nog verder!
    Groetjes, Veerle

  • 13 September 2006 - 11:43

    Anne (baake):

    heeey sacha!!:D
    mooi dat je goed bent aangekomen, en dat het goed gaat. ik zal je wel missen hoor, op voltige.
    maar over 9 maanden ben je weer terug :D
    suc6, kusje van anne

  • 13 September 2006 - 11:57

    Sondra:

    Heej sas! Mooi dat je het naar je zin hebt! De cultuur zal inderdaad wel heel anders zijn. Nog een hele fijne, geweldige, leerzame tijd toegewenst! Kusje Sondra

  • 13 September 2006 - 15:12

    Aike:

    lieve sas! wat gaaf om te horen dat leuk is daar en dat er veel lieve mensen zijn! af en toe even schrikken maar ook veel leuke dingen. geniet ervan! heel veel plezier en straks mailen we vanuit India!
    kus

  • 13 September 2006 - 17:10

    Krista:

    Hee sas!
    goed om te horen dat je daar goed aan bent gekomen! niet al te strenge controles gehad bij de douane? hoop het niet;) Verder hoop ik ook dat je het er nog erg na je zin zult hebben daar!! Liefs en dikke kus Krista

  • 13 September 2006 - 20:55

    Thea En Jeroen:

    Leuk om te lezen! We blijven je volgen, zodat we in twee werelddelen onze eigen correspondenten hebben zitten. Liefs.

  • 14 September 2006 - 13:58

    Anne (Ruitenbeek):

    hai,
    zielig voor die kinderen.
    ik hoop dat je het leuk hebt.
    -xxx- anne

  • 19 September 2006 - 11:06

    Wendy:

    heey sas!
    Net voor het eerst ff gelezen hoe het met je gaat. fijn dat je goed bent aangekomen! Ik denk dat je het ook wel leuk vind om te horen hoe het hier aan toe gaat dus af en toe ook van hier een verslagje:P ik hoop dat je het nog heel leuk gaat hebben
    kuss....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sacha

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 40478

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 27 April 2013

The Kiwi-experience

07 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Zuid Afrika

10 September 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: