weer in Bolgatanga - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van Sacha Dalen - WaarBenJij.nu weer in Bolgatanga - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van Sacha Dalen - WaarBenJij.nu

weer in Bolgatanga

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sacha

29 April 2007 | Ghana, Bolgatanga

Hey allemaal,
Ben weer terug van weggeweest. Nou ja terug van het reizen en weer bij mn familie.
Het reizen was echt super gaaf!
Ben met een grote veerboot in twee dagen van noord naar zuid over het grootste meer van ghana gereisd. Om bij dit beginpunt te komen moest ik eerst met een klein bootje. Dit was een grote versie van een houten kano en er zaten zo'n 150 mensen een paar motors en een heleboel tassen in. (deed me wel een beetje denken aan die smokkelbootjes van afrika naar spanje, verschil was alleen dat ik heel aankwam). Was toch wel weer erg leuk om zo op het water te zitten, wel heel anders dan de droogte in mn dorp. Ben toch ook wel zeker een half uur geobsedeerd geweest door het gras dat ik ineens weer zag toen ik onderweg was naar het water, (zo droog is het dus). De boot stopte zo af en toe in de middle of now where waar ze yam (grote aardappelen) gingen inladen, kon je even rond lopen was leuk.
Daarna naar het paradijs gegaan, een strand van 10 meter breed met aan de ene kant de zee en aan de andere kant een heel brede rivier. Op het strand rieten hutjes, palmbomen met hangmatten en ergens nog een klein meertje. Heeel erg mooi. Dit lag heel erg afgelegen dus moesten erheen met de boot, een houten kano met een zeil gemaakt van rijstzakken. Erg leuk!! Dit paradijs was de monding van de volta rivier.
Daarna zijn we even wat cultuur wezen doen in een dorpje verderop voor we naar de andere kant van Ghana naar de kust gingen. Hier was het ook erg mooi en bleek je te kunnen surfen. Wat je dus echt niet verwacht. Maar erg gaaf is.
Met dit soort dingen en de veel grotere huizen merk je toch wel weer echt heel duidelijk dat het noorden veel armer is dan het zuiden.
Daarna weer naar hte noorden gegaan naar een de volta rivier. Hier zitten nijlpaarden en die ben ik even met de kano op wezen zoeken was erg gaaf. Normaal zien mensen alleen wat oortjes maar bij mij hadden paps en mams besloten dat het tijd was voor een gevecht dus kwamen ze erg ver uit het water super mooi! (meer ruzie dan een gevecht hoor geen doden of gewonden)
Daarna ging ik weer terug naar huis. Was heel netjes om half 6 op het busstation zoas ze me de vorige dag hadden gezecht. Maar dit keer waren de ghanesen erg op tijd en de bus was dus al vertrokken. Toen waren er twee dingen die ik kon doen, de volgende ochtend de bus pakken of met de trotro naar een tussenliggende stad en vanuit daar naar Bolga. De overstap bleek alleen wat minder makkelijk te zijn dan gedacht dus heb hier van 10 uur sochtends tot 7 uur savonds zitten wachten tot de trotro vertrok. Dat was dus wel weer een avontuur maar het kwam gelukkig allemaal goed, was gelukkig ook niet alleen aan het wachten dus zo erg was het niet. Behalve dat ik mn fiets bij mn familie had achtergelaten en mn zusje dus naar de stad was gefietst om me op te halen maar ik dus pas heel laat kwam. Kon gelukkig in het huis in Bolga slapen en de volgende ochtend naar mn dorp.
Hier werd ik erg leuk ontvangen, iedereen was blij me weer te zien, dan is het toch ook wel weer erg leuk om thuis te komen.
Paar daagjes thuis vanalles en nogwat gedaan. En gister naar burkina faso gefietst. Mn broer ging zn fiets verkopen op de markt en ik had besloten even mee te gaan, leek me zowieso al

  • 29 April 2007 - 16:38

    Corrie:

    Het bovenstaande bericht eindigt plotseling. Ik vermoed dat de stroom is uitgevallen. We kregen een sms dat we een bericht konden plaatsen. Dat bericht staat dus hier. Ik ben heel nieuwsgierig naar de rest maar zal nog even geduld moeten hebben.

  • 29 April 2007 - 18:27

    Jan Martha Deb/Jor:

    Leuk positief bericht uit het paradijs, moet heel mooi zijn lijkt me. Maar ja stroom is toch wel wat anders daar dus. Groeten en we lezen de rest wel weer eens, geniet er nog ff. Jan Debbie en de rest

  • 29 April 2007 - 20:49

    Sondra:

    Heej lieve sas!
    Tja, stroomuitval kan altijd gebeuren.. Helaas moeten we dus nog even wachten op het vervolg. Grappig trouwens dat je het al echt als een thuis ziet daar bij je familie. Leuk dat je daar zo welkom bent en je je daar zo prettig en vertrouwd voelt (zo lijkt het in ieder geval). En dat paradijs lijkt me ook geweldig! Geniet er nog van en ben benieuwd wat het vervolg is!
    Liefs son

  • 30 April 2007 - 08:35

    Wendy:

    heey sas!
    weer leuk om berichtje te lezen....jmmr dat de stroom is uitgevallen..hopelijk komt er nog een vervolg:P je maakt echt super veel mee.....geweldig;)koninginnedag vandaag!....ff de stad in...kusjes

  • 30 April 2007 - 17:10

    Karin Ghana:

    hey sacha! wat weer een super verhaal! jeetje ik zie je er al staan zeg 7 uur lang! gelukkig is het toch nog goed gekomen!
    wij hebben hier koninginnedag ben in groningen gebleven om het daar te vieren! echt heel leuk!
    nou ik ga weer! daag meid
    liefs karin ghana

  • 30 April 2007 - 18:05

    Opa En Oma:

    Geweldig avontuur dat je weer hebbeleeft.En heel geweldig telefoontje van jou op mijn,oma,verjaardag.Geniet nog maar veel!We lezen graag je belevenissen,Groetjes ,en totovereen poosje.yoy ziens ..

  • 01 Mei 2007 - 09:02

    Veerle:

    Heej sas!
    Leuk, weer zo'n lekker lang verhaal (wat nog langer had moeten zijn maar ben met dit stukje ook al heel blij hoor!;))
    Zo raar dat jij gewoon daar over een supermooi strand loopt en 9 uur zit te wachten op een bus, terwijl wij gewoon hier zijn.. saai! :) Afgelopen weekend bata gehad, je wel gemist maar we zijn 184ste geworden! Beter dan vorig jaar.
    Geniet van het weer 'thuis' zijn!
    Liefs

  • 01 Mei 2007 - 09:55

    Jeroen:

    Wachten op een bus, een dag lang, en je dan niet rot voelen, dan ben je helemaal geland in de Afrikaanse cultuur. Hopen dat je over een paar weken de weg naar het vliegveld nog kunt vinden:-), dan kunnen we je in dit thuis ook heel leuk ontvangen, met spandoeken en zo.

  • 04 Mei 2007 - 14:25

    Carmen:

    heeeyz sas
    dat is lang wachten op een bus :O!
    lijkt me echt raar dat je bijna geen gras ziet als ik naar buiten kijk zie ik alleen maar gras.
    nog veel plezier
    kuz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sacha

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 40488

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 27 April 2013

The Kiwi-experience

07 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Zuid Afrika

10 September 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: