De eerste week - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Sacha Dalen - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Sacha Dalen - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sacha

16 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Durban

Hoi Allemaal,
De tijd vliegt. De reis begon al weer een week geleden vanaf Twana Lodge. Eerst zijn we naar KlipKop gegaan, dit is een reservaat dat gerund word door een aantal families die hun land hebben samen gevoegd om er een reservaat van te maken. Hier hebben we middenin mogen kamperen om het echte middel of nowhere te kunnen beleven. Erg mooi, terwijl je naar de sterrenkijkt de jakhalsen horen janken!! Daar hebben we de volgende dag een erg mooie wandeling gemaakt waarbij we zebra's, struisvogels en een heleboel verschillende soorten antilopen hebben gespot. We zijn zelfs op slechts 10 meter van de zebras af gekomen! Verder heel chil elke avond kampvuurtje. De volgende dag door naar Drakensbergen, hier hebben we erg veel gewandeld, een dag naar de top van het Amphitheater waar je echt een heel mooi uitzicht hebt, het was ook echt een hele leuke wandeling over alle rotsen enzo. Daarna naar Lesotho waar we echt de lokals zouden gaan ontmoeten, maar helaas was er een begravenis dus waren er niet echt veel mensen. Maar wel leuk om te zien dat ze hier echt nog heel traditioneel leven. Ook nog echte oude grottekeningen gezien en een wandeltocht gemaakt langs watervallen, ook hier was het uitzicht weer erg mooi en hier ook weer erg veel verschillende antilopen en vogels gezien. Daarna gingen er een aantal mensen paardrijden maar met een aantal mensen vonden we het leuker om naar het dichtbijzijnde Zulu dorp te gaan, daar hebben we met de jongens gevoetbald. Heel bizar want de kleintjes (tot een jaar of 12) waren echt heel leuk en gingen we lekker mee voetballen maar de ouderen waren echt heel gemeen, we mochten eerst niet op hun veld en ze jatte meteen de voetbal die we aan de kleintjes hadden gegeven. Maar echt heel leuk om ook de mensen hier eens te spreken! En lekker te voetballen met ze.
Onderhand zijn we al weer in Durben, de derde grootste stad. Hier hebben we lekker marktjes bezocht en lekker door de stad gelopen. Maar nu is het donker en moeten we dus zorgen dat we binnen zijn want dan is het nier mer veilig.
Het valt erg op dat je als je rijd op het ene moment langs een sloppewijk reid en even later langs een of ander sjiek circus of een mega amerikaanse shopping area. Wel heb je overal mensen over de snelweg lopen endergelijke. De logica is hier erg onlogisch maar ja TIA (This is Africa)! Zo is de weg tussen Lesotho en Zuid Afrika een stuk beter dan de weg binnen de landsgrensen en dat soort dingen.
Erg leuk wel om hier in Durben weer wat meer dingen te zien die ik herken uit Ghana dan wat ik tot nu toe heb gezien, zoals dat er overal eetkraampjes zijn en dergelijke en het weggebruik.
Tot de volgende keer!!

• 16 Juli 2012 - 19:46

Marja:

Sacha wat heerlijk om je reisverslag te lezen. We zijn weer even helemaal terug in Afrika. Het spotten van de wilde beesten, de mensen, de markten, het straatbeeld. Een geweldige belevenis. Wij hebben ook gevoetbald met de plaatselijke bevolking.
    Geniet en sla al je belevenissen op. Het is geweldig om mee te maken.
    groeten van ons alle 4 uit Diepenveen.

• 16 Juli 2012 - 20:14

Corrie:

Leuk om te horen dat het wandelen je zo goed bevalt en dat je geniet van de natuur, uitzichten, fauna en contacten met wel aanwezige locals.
    Ook fijn om sowieso weer even wat te weten. Hier is het niet echt wandelweer maar wel weer voor een kampvuurtje in de open haard.
    Dank dat je ons de kans geeft mee te genieten. En geniet vooral zelf ook de komende tijd.

• 02 Augustus 2012 - 18:20

02 Augustus 2012 18.10 Door Oma En Opa Huijs:

Leuk om je belevenissen te lezen.We hadden ze al wel eerder gelezen, maar nog niet gereageerd.
    Hier is het de laatste dagen wel aardig weer.Je ouders hebben vorige week ook wel mooi weer gehad.
    De vakanties zijn nu begonnen.
    We wensen je een goede nog restende tijd daar, want het gaat alweer snel.
    groeten van Oma en Opa.