Sneeuwrijk begin van de lente - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Sacha Dalen - WaarBenJij.nu Sneeuwrijk begin van de lente - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Sacha Dalen - WaarBenJij.nu

Sneeuwrijk begin van de lente

Door: Sacha

Blijf op de hoogte en volg Sacha

01 Oktober 2013 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

Hoi Allemaal,

De tijd vliegt, onderhand al lekker mn plekje gevonden. Dus even een korte schets van hoe mn leven er hier uit ziet en daarna wat ik de afgelopen weekenden heb uitgespookt.

Zo zien mijn dagen er ongeveer uit:
Gezien mijn proef nu bezig is begonnen mijn dagen altijd met het checken van de kippen. Vooral de eerste paar dagen checken of ze nog netjes in het goede hok zaten, voerbakjes bij vullen, water verversen, en kijken of ze allemaal nog een beetje blij zijn (niet te koud/warm oid). Daarna ofwel nog wat dingen doen bij de stallen. Of richting de campus (klein stukje verderop) om aan mijn literatuur te werken. Sinds deze week is er ook een proef met lammetjes die 4 keer per dag de fles krijgen, dus daar help ik ook een handje mee. Super schattig! Aan het eind van de werkdag nog weer even kippen checken en dan naar huis. Eerst Friends kijken, en dan met mijn Franse huisgenootje eten. Daarna is het thee tijd op de bank.

Ik ben hier lid geworden van de berg/hike vereniging (Massey University Alpine Club) deze doen elke maandag avond iets leuks en gaan vooral in de weekenden lekker de bergen in om van de mooie natuur te genieten. Afgelopen weekend ben ik met ze mee geweest naar hun berghut op Mount Ruepehu (een vulkaan). We wilden eigenlijk gaan snowboarden maar helaas was het weer te slecht, het waaide zo hard dat de liften niet open konden en het bovenste stuk van de weg was afgesloten. Maar gelukkig is wandelen altijd toegestaan. Het betekende alleen wel dat het zicht erg slecht was en dat het behoorlijk koud was. Maar als Michelain-mannetjes zijn we toch op pad gegaan en het was een hele leuke en toch nog mooie wandeling. Met zo af en toe een oversteek over wat waterstroompjes. s'Middags toch maar binnen gebleven omdat van de meesten de kleren nat waren en het nog harder was gaan waaien en nog minder zicht was. Dus lekker spelletjes gespeeld. Zondag was het weer een stuk beter, maar de liften nog steeds niet open dus even lekker in de sneeuw gespeeld en daarna een stukje lager nog een wandeling gemaakt naar een waterval. Weer even lekker over de rotsen geklauterd :).

Vorig weekend zou ik ook met MUAC mee, naar grotten. Maar omdat het heeeel hard had geregend was er besloten dat dit niet zo'n veilig idee was. Dus tussen de buien door nog even naar de markt geweest en een kortere wandeing in de buurt gedaan.

Voor de niet-facebookers, het weekend daarvoor heb ik echt een ontzettend mooie sprookjesachtige wandeling gemaakt naar de top van Mnt Holdsworth. Dit was met een andere groep mensen die van bergwandelingen houden. Het had die ochtend net gesneeuwd wat zorgde voor een erg mooi bos!

Kortom door de weeks lekker met mn scriptie en de kippen bezig en in de weekenden lekker van de omgeving aan het genieten. Onderhand al wat meer vrienden gemaakt om dingen mee te ondernemen of gewoon iets leuks te doen.

Nog wat leuke weetjes:
- ondanks dat het nog niet zo heel warm is lopen er behoorlijk wat mensen op blote voeten, ja ook in de stad..
kiwi's houden heel erg van take-aways
- maar thuis is spaghetti op toast ook een prima avondmaaltijd (ze kunnen ook wel gewoon koken hoor.. maar als t niet hoeft..)
- kiwi's zijn heeeeel relaxed, je moet wel genoeg koffie pauze houden, en ze vinden het belangrijk dat de buitenlandse studenten ook genoeg tijd hebben om het land te bekijken.
- kiwi's houden van drama series op tv
- hier is de klok van het weekend naar zomertijd gegaan dus nu loop ik 11 uur op jullie voor..
- Ondanks dat het er op de foto's heel koud uit ziet (dit was in de bergen!) het begint lente te worden :)

• 01 Oktober 2013 - 10:57

Karin (Heitink):

He Sacha!!

Wat gaaf dat je in Nieuw Zeeland zit! Daar ben ik in 2011 geweest en wat ben ik jaloers op je. Het is daar echt zo mooi he? Tot nu toe bevalt het geloof ik wel als ik je verhalen zo lees en heb je al aardig wat mensen ontmoet!
    Hoelang zit je er precies? En nog plannen om het Zuidereiland te bezoeken?
    Geniet van dit mooie land!!!

Groetjes Karin

• 01 Oktober 2013 - 10:59

Dorien:

Leuk verhaal Sas.
    Veel plezier met de kippen en de mooie reisjes.

Liefs uit Waga

• 01 Oktober 2013 - 13:38

Corrie:

Hoi Sacha
    Mooi dat de lente begint te komen. Hopelijk is het weer in de weekenden dan ook binnenkort beter zodat je nog meer plezier kunt beleven aan het er op uit trekken. Ben benieuwd welke mooie tochten er nog gaan volgen. Geniet er van en succes met kippen en lammetjes.
    Corrie

• 01 Oktober 2013 - 16:42

Marja:

Hoi Sacha,
    leuk om te lezen hoe je het maakt en wat je allemaal uitspookt. Wat een avonturen. Wat een mooie natuur. Werk ze en geniet van de omgeving.
    Groeten, Marja

• 01 Oktober 2013 - 16:42

Marja:

Hoi Sacha,
    Groeten, Marja

• 01 Oktober 2013 - 20:32

Bluetooth:

Hi Bluetooth!

Hahaha!! Heeeel herkenbaar: friends, blote voeten, veel koffie, relaxxx etc

Have fun!

See ya! ;) Maud