Van Cape Kidnappers tot Castlepoint en vulkanen - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Sacha Dalen - WaarBenJij.nu Van Cape Kidnappers tot Castlepoint en vulkanen - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Sacha Dalen - WaarBenJij.nu

Van Cape Kidnappers tot Castlepoint en vulkanen

Door: Sacha

Blijf op de hoogte en volg Sacha

19 November 2013 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

Kia ora!

Al weer een tijd geleden dat ik een stuk heb geschreven, en ik heb ondertussen niet stilgezeten.
Wat betreft mijn scriptie nog vooral bezig met literatuur, nog wachtend op lab resultaten van digesta en excret voor ik aan het statistische deel kan beginnen. Ondertussen wel nog aan het helpen met de lammetjes proef en zo af en toe bij de kippen.
De afgelopen paar weken sevens rugby getraind en gespeeld, was erg leuk ook al ben ik daar toch niet echt snel genoeg voor. Het niveau in het team was heel wisselend van schoolmeiden die net een paar keer hadden getraind tot iemand die ook al links heeft met het nationale sevens team. Maar helaas is zitten de wedstrijden en dus ook de trainingen er al weer op. Nu ben ik touch gaan spelen, wat toch wel heel erg anders is dan ik had verwacht en dus soms behoorlijk verwarrend. In het team waar ik eigenlijk soort van perongeluk bij ben gekomen zitten vooral veel Maori's, wat erg leuk is, en ze zijn heel welkom en vinden het leuk dat ik mee speel.
Verder hebben we ontdekt dat er een pubquiz is op woensdag in een leuk kroegje, dus daar gaan we tegenwoordig met een aantal standaard heen. Ook al proberen we nog vooral om niet laatste te worden en om meer punten te krijgen dan de week ervoor. Alle vragen zijn namelijk net iets te veel Nieuw Zeeland gerelateerd.
Afgelopen week een auto gekocht zodat ik niet meer afhankelijk ben van anderen (die bijna weg gaan) of de bus (die alleen maar naar de steden gaat). Erg fijn!

Ook in de weekenden zit ik niet stil. Zo heb ik een tocht gemaakt in de Ruahine ranges naar de sunrise hut. Het was alleen erg bewolkt dus we konden niet echt een zondopgang zien. Op de terugweg dachten we een andere route te nemen, langs de rivier. Alleen bleek dat het toch iets te veel geregend had dus na een aantal keer de rivier oversteken toch maar terug gegaan en de heenweg ook terug genomen.
Om een keer een ander soort wandeling te maken zijn we het weekend daarna naar Cape Kidnappers gegaan. Zo genoemd omdat er inderdaad ooit een gekidnapped iemand werd vastgehouden. Maar nu een erg mooie wandeling over het strand, aan het eind een mooie klim de rotsen/berg op om een Jan van Genten kolonie te zien broeden. Van bovenop die berg was het uitzicht prachtig. En het was heerlijk weer dus lekker in de oceaan kunnen zwemmen.
Nieuw Zeeland is natuurlijk ook bekend vanwege geothermale activiteit, dit hebben we in Rotorua opgezocht. Er zijn hier zelfs in de stad behoorlijk wat warm water bronnen en op meerdere plekken komt er stoom uit de grond. Erg indrukwekkend. Er was ook een warm water rivier, waar je dus in warm water in de natuur kan badderen, heerlijk! Ook was er een sulfur baai, wat erg wit water heeft. Hier waren we net voor zonsondergang wat heel heel erg mooi was.
Er word hier behoorlijk wat gesurft dus dat moesten we ook proberen, en als lid van de surfclub kan je gratis boards en wetsuits lenen dus een weekendje naar Castlepoint geweest om lekker te surfen en een weekendje te relaxen. Hier toch ook nog even de castle rock op geklommen om van het uitzicht te genieten!
Vorig weekend was het dan tijd voor de beroemde Tongariro crossing, een wandeling van 10 uur over een vulkaan. We hadden een erg mooie heldere dag uitgekozen en konden dus zelfs een andere vulkaan (Taranaki) een heel eind verderop boven de wolken zien. Boven in de bergen waren de Emerald lakes en Blue lake. (zie foto's)
Afgelopen weekend naar de hoofdstad (Wellington) geweest. Dit was een stuk kleiner en minder bruisend en sfeervol dan we hadden verwacht. Wel naar het nationale museum geweest en lekker rond gelopen. Maar dit was eigenlijk het eerste weekend dat een beetje tegenviel. Dus komend weekend maar weer een keer lekker de bergen in!

Sweet as!

• 19 November 2013 - 08:40

Linda:

Wow sas, wat een fantastische foto's!! India lijkt opeens een stuk minder mooi haha;) Liefs

• 19 November 2013 - 14:59

Jan:

Leuke update met prachtige foto's! Hier grijs herfst weer. Enjoy!

• 19 November 2013 - 16:25

Milou:

Gaaf, ik wil ook ;-)

• 19 November 2013 - 21:45

Corrie:

Mooi verhaal en indrukwekkende foto's. Zie dat je zelfs heb leren vliegen :-)
    Dat vulkaan landschap is wel bijzonder. Dank dat je met de foto's ons laat meegenieten. Nog veel mooie natuur weekenden en veel vrijheid en flexibiliteit dankzij auto.

• 07 December 2013 - 19:44

Oma En Opa Huijs:

Hallo Sacha,
    Hier toch nog even een late reactie van Oma en Opa.
    We hebben je verslag al een tijdje geleden gelezen
    maar er was niet van gekomen om te reageren
    Je maakt wel mooie reisjes en beleeft wel veel
    En nu zelfs autobezitters!
    Tot lezens,
    Oma en Opa

• 15 December 2013 - 21:36

Bregitta:

En een nog veel latere reactie van je tante: leuk al die belevenissen.
    De vulkaanverhalen doen me aan Indonesie denken. Ik zou daar ook wel willen rondkijken en buiten zwemmen. Nog heel veel plezier!