Ikea huis - Reisverslag uit Accra, Ghana van Sacha Dalen - WaarBenJij.nu Ikea huis - Reisverslag uit Accra, Ghana van Sacha Dalen - WaarBenJij.nu

Ikea huis

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sacha

11 Februari 2007 | Ghana, Accra

heey allemaal,
Heb gister afscheid moeten nemen van mn familie in Kwamoso. Toch wel erg vreemd, misschien wel vooral omdat zei het zo gewend zijn om afscheid te nemen van vrijwilligers. En dan de week ervoor allemaal zeggen when you go, i will cry. En op het moment dat je vertrekt zijn ze zo koel als een tukker. En nu pakten ze de kadotjes niet uit waar je bij staat enzo. Dan merk je toch ook weer dat er een groot verschil zit tussen Kumasi en Kwamoso.
Van de week weer stenen gemaakt voor de kerk. Vooral het dagje modder mengen was erg leuk! misschien alleen niet zo verstandig, maar moet je toch een keer gedaan hebben. Lekker met je voeten in de modder banjeren,heerlijk.

Vannacht bij Albert en Eli geslapen. Albert werkt bij de Nederlandse ambassade en heeft echt een te luxe huis. Met een warme massage douche, een super goed bed, luxe keuken enz enz. En stokbrood met brie gegeten en ongeoet brood enzo toch wel erg lekker, miste het niet echt maar als je dat dan krijgt is het erg erg lekker. Echt wel totaal anders dan waar ik de afgelopen tijd verbleven heb. Gisteravond meegeweest naar een 12,5 huwelijksfeest,erg leuk te praten met al die mensen die in heel veel verschillende landen gewoond hebben. Ook al wonen zij toch altijd wel op een sjieke manier in zo'n land.
Ga zo vertrekken naar de bus naar Tamale,word een lange dag want duurt toch op zn minst 10 uur.

Son: gefeliciteerd met je broertje, feliciteer hem ook even.
Wendy: helaas las je uitnodiging net pas en was dus te laat anders was ik uitterraard even langs gekomen:P hoop dat het leuk was, Gefeliciteerd! ook voor kris
Anne: Als er iets is wat ik kan doen om je te helpen met je werkstuk moet je maar even mailen. Vind het echt super leuk dat je ghana gekozen hebt.

Groetjes Sacha

  • 11 Februari 2007 - 12:16

    Karin Ghana:

    hey sacha! wat jammer dat je familie zo koel reageerde..maar ze missen je vast wel! echt leuk dat house building project!beetje in de modder dansen! haha! wat ga je nu precies doen in het noorden? ik hoop dat je daar ook veel plezier hebt!maar dat lukt wel! hier heeft het gister gesneeuwd!leuk leuk leuk!wel glad trouwens maar goed hou je haaks! liefs karin

  • 11 Februari 2007 - 20:25

    Cees:

    Een korte toelichting!

    In Engeland is het niet gebruikelijk dat je de kado´tjes die je krijgt direct uitpakt. Ghana is een voormalige Britse colonie, en in Engeland is dit gebruikelijk is mij verteld. Hoewel ik het niet zeker weet, heeft de titel te maken met de inrichting van het huis. Omdat meubels in Ghana veel moeilijke te koop zijn (o.a. qua prijs) komt het vaker voor dat er dan vanuit het thuisland sprulen mee genomen worden. Omdat Ikea bouwpakketten heeft is het er handig om deze te nemen. Tevens zijn ze vaak ook weer uit elkaar te halen voor verhuizing. Toe ik de eerste keer in Ghana was (25 jaar gelden) hat Martine ook van dat soort meubels staan. Er is in al die jaren dus maar weinig veranderd.


  • 11 Februari 2007 - 23:00

    Theo,Marja,Huib,Anne:

    Hoi Sacha,
    we hebben weer genoten van je belevenissen. Ook wel heel benieuwd naar de foto met vlechtjes.
    Voor mijn gevoel was je net pas verhuisd en nu alweer weg naar het volgende dorp. Succes op je nieuwe stek.
    Anne is inderdaad heel druk met haar werkstuk, maar daar houdt ze je zelf wel van op de hoogte hebben we gemerkt.
    Opa en oma genieten van hun vakantie in de zon. Ze waren wel benieuwd of we al wat van je gehoord hadden. We hebben gezegd dat het goed met je gaat. Als ze thuis zijn zullen ze wel snel je belevenissen gaan lezen, want ze leven heel erg met je mee.
    Wij hebben vandaag onze koffers gepakt om een weekje naar de sneeuw te gaan(Riederalp Zwitserland). Het duurt nog een paar dagen, maar deze week is iedereen druk met school en werk, dus dan staat het maar alvast klaar.
    Voor Huib en Anne is het de eerste keer, dus ze hebben er heel veel zin in. Ze hebben deze week net allebei hun rapport gehad. Mooie rapporten. Ze zijn dus al weer over de helft van dit schooljaar en dan is het lekker om er even tussen uit te gaan.
    Sacha, veel succes op je nieuwe plek.
    groeten van ons allemaal.

  • 12 Februari 2007 - 07:53

    Jeroen:

    Op weg naar Tamale. Tsja, die naam zegt me wat, maar kan er niet opkomen, ik was nooit in Ghana. Dan herinner ik het me, een Mexicaans geracht, maar was ook nooit in Mexiico. Tamale, als ik het Google (DE manier om te reizen voor thuisblijvers!) dan lees ik: The NGO capital is Indeed, Tamale is often described as the NGO capital of Ghana because it hosts most of the offices of local and international NGOs operating in the municipality. Als dat zo is dan zitten ze daar dus echt om hulp te springen. Het zal een harder landschap, nog kaler leven zijn daar. Dat wordt nog een paar maanden weinig zachte bedden, massagedouches, etc, maar wel weer heel bijzonder. Volgende week komen Aike en Veerle weer terug. Wij kijken er naar uit en blijven jou volgen door de glasvezels van het Internet. Alle goeds en liefs van ons.


  • 12 Februari 2007 - 15:35

    Carmen:

    heey sas
    ik hoop dat je in Tamale erg na je zin gaat hebben!
    ik ben benieuwd na je volgende verhaal!
    kuz carmen

  • 13 Februari 2007 - 11:26

    Wendy:

    ik weet dat je anders ff was langs gekomen sas!! en het was idd heel erg leuk.........heel erg gezellig ook:D ik zal kris dit ff laten lezen....dan weet ze meteen dat je haar ook hebt gefeliciteerd!:P
    je verhuist wel veel he!? maar zo zie je wel allemaal verschillende dingen! ik hoop dat je het nog steeds leuk vind!!
    maar kga weer (K)...liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sacha

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 40473

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 27 April 2013

The Kiwi-experience

07 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Zuid Afrika

10 September 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: